Votem el que volem?
ESP Article publicat a Social.cat el 7 de juliol del 2023 Si al capdavant d’una botiga hi ha una persona professional, els productes no estan posats a l’atzar. Una persona experimentada sap que la seva botiga té llocs i alçades on les coses es venen més que en d’altres. I també sap que li interessa que comprem. Amb aquests paràmetres gestiona els clients cap a on més li interessa, cap als productes on té més marge o cap als que caduquen aviat. M’agrada analitzar això quan vaig a una botiga o a un supermercat i comprovar com tots plegats acabem comprant coses que no teníem previstes. Fins i tot coses que no necessitem. I xarxes com ara Instagram o TikTok, són els nous aparadors de coses que no necessitem, però ens generen ganes de comprar-les. Els algoritmes ens presenten allò que més ens enganxa, de manera semblant a la dels comerciants amb les seves botigues. Resumint, no comprem sempre el que volem o necessitem . Una compra conscient és un exercici complicat que demana a vegades